ENGLISH VERSION
Comunicación y Sociedad Universidad de Navarra | Facultad de Comunicación
ÁREA DE USUARIOS

Nombre de Usuario: Contraseña:
Ok Deseo registrarmeHe olvidado mi contraseña
GoogleDENTRO DE C&S Ok
VOLUMEN XXV Nº2/2012
Autor / Antonio GARCÍA JIMÉNEZ Profesor de Documentación Informativa y Nuevos Medios. Universidad Rey Juan Carlos. Facultad de Ciencias de la Comunicación. 28943 Madrid
Autor / María Cruz LÓPEZ DE AYALA LÓPEZ Profesora de Teoría de la Información y Dirección de Comunicación. Universidad Rey Juan Carlos. Facultad de Ciencias de la Comunicación. 28943 Madrid.
Autor / Carmen GAONA PISIONERO Profesora de Teoría de la Información. Universidad Rey Juan Carlos. Facultad de Ciencias de la Comunicación. 28943 Madrid
Otros autores:  1 2 3
Artículo / A vision of uses and gratifications applied to the study of Internet use by adolescents

Resumen /

Based on uses and gratifications theory, the aim of this paper is to identify the reasons for using Internet among teenagers and to check different variables in order to predict types of uses. After conducting a representative survey applied to 397 high school students in Community of Madrid (Spain), Internet users’ gratifications and their relationships with variables related to adolescent characteristics, family context and time of online exposure are analyzed. The article concludes that daily use of Internet predicts higher consumption of communication and social relationships

Palabras clave /

Uses y Gratifications, Internet, teenagers, motives of use

© Communication and Society/Comunicación y Sociedad - Facultad de Comunicación - Universidad de Navarra | www.unav.es | Contacto | Aviso legal | Mapa del sitio